Metro Türkiye’den Depozit Toplama Projesi ile Geri Dönüşüme Destek
Sürdürülebilirliği bir iş yapış biçimi olarak gören Metro Türkiye, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik alanındaki öncü çalışmalarına bir yenisini daha ekliyor. Bu kapsamda Metro Türkiye, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Çevre Ajansı tarafından 2024 yılında hayata geçirilecek olan “Ulusal Mevduat Yönetim Sistemi” öncesi Kozyatağı Mağazasında Mevduat Toplama Projesi’ne başlıyor. Ayrıca Metro Türkiye, hem makineli hem de manuel olarak mevduat toplayan ilk perakende şirketi oldu. Bu proje ile hem profesyonel müşterilerini hem de nihai tüketicileri geri dönüşüme teşvik eden Metro Türkiye, aynı zamanda Metro Turkey Kozyatağı Mağazası’na geri dönüştürülebilir cam, plastik ve alüminyum içecek ambalajı şişeleri getiren müşterilerine 10 şişe başına 2 TL hediye kampanyası başlatmıştır. kupon verir.
1 Şubat 2023, İstanbul – Sürdürülebilirliği tüm işlerinin merkezine koyan ve 1990 yılından bu yana bu alanda öncü projeler geliştiren Metro Türkiye, geri dönüşüm ve atık azaltma alanında yeni bir çalışmayı hayata geçirdi. Metro Turkey Kozyatağı Mağazasında Mevduat Toplama Projesiile Türkiye’de bir ilk olarakİş ortakları ile birlikte hem makine hem de manuel olarak tortu toplamaya ve şişelerin geri dönüşümüne katkıda bulunmaya başlamıştır.
Cam, alüminyum ve pet şişelerEl ve makine ile toplandığı projenin ilk etabında yılda yaklaşık 3,5 milyon şişe üretildi. geri dönüşüm amaçlı . Bu proje ile toplumda geri dönüşüm bilincinin artırılması ve ambalaj atıklarının doğaya yeniden kazandırılması amaçlanıyor. Mevduat Tahsilat Projesi ile Etraf Acente tarafından 2024 yılında devreye girecek Mevduat Yönetim Sisteminin ön hazırlıklarını yapan ve bu proje ile şubeye giden Metro Türkiye, Her 10 şişe için 2 TLAyrıca tüm mağazalarında geçerli kuponlar sunduğu bir kampanya başlatmıştır.
Türkiye’de bir ilk olarak makineli ve manuel mevduat toplama alanı
Sürdürülebilir bir gelecek için toplumsal bilinç düzeyinin yükseltilmesi gerektiğini savunan, Metro Türkiye CFO’su Aslı Aracıoğlu , “Metro Türkiye olarak sürdürülebilirlik çalışmalarımızı sadece kendi operasyonlarımızla sınırlı tutmuyor, müşterilerimizi ve tedarikçilerimizi de içine alan bir strateji izliyoruz. Bu vizyonla perakende branşında öncülük ettiğimiz sürdürülebilirlik projelerimize bir yenisini daha ekledik. Mevduat Toplama Projemizde Çevre Ajansı tarafından uygulanacak Mevduat Yönetim Sistemi öncesinde pilot mağaza olarak seçtiğimiz Kozyatağı Mağazamızda depozit toplama alanına sponsor olan Mey/Diageo, Şişecam, Üçge İeco ve Yarar Yazılım toplumda çevresel sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm bilincini artırmayı hedeflediğimiz yer. Katkılarıyla hizmete açtık. Mevcut depozito sistemlerinde ambalaj atıkları ve şişeler ayrı ayrı, sadece makine yardımıyla geri dönüştürülüyordu. Türkiye’de bir ilk olarak hem makine hem de manuel olarak topladığımız tortularla daha fazla atığı geri dönüşüme kazandırmayı hedefliyoruz. En değerli iş ortaklarımız olan yiyecek içecek işletmeleri çok daha fazla iade edilebilir şişeyi tek seferde manuel olarak Kozyatağı Mağazamızda bulunan depozit toplama alanımıza geri dönüşüm için iade edebileceklerdir. Operasyonel süreç ve müşteri duyarlılığını ölçmek için değerli bir fırsat olarak gördüğümüz bu öncü proje, müşterilerimizin katılımıyla etki alanını genişletecektir.
Metro Türkiye markalı çalışmalarda son 4 yılda yaklaşık 52 ton plastik tasarrufu sağlandı.
Çevresel etkisi yüksek plastik ambalajların yükünün azaltılmasına yönelik çalışmalar kapsamında, 2019 yılından bu yana yaklaşık olarak Metro markalı çalışmaların ambalajlarından. 52 ton plastik azaltma Metro Türkiye, kendi markalı çalışmalarında plastik yerine çevre dostu alternatiflerin kullanımını artırmayı hedefliyor. Metro Türkiye, çevresel etkisi yüksek plastik kullanımını azaltmak için 2021 yılında Metro markalı ürün ambalajlarının yüzde 84’ünde doğaya ve insan sağlığına zararlı PVC/PVDC malzemeleri daha çevre dostu ambalaj malzemeleriyle değiştirdi. 2023 yılında Metro Türkiye, Metro markalı tüm çalışmalarında bu değişikliği gerçekleştirmeyi ve daha çevre dostu ürünleri raflara sunmayı hedefliyor. Son olarak kendi markası Rioba ile 0,75 litre suyunu yüzde 50 geri dönüştürülmüş plastikten ürettiği “Çevre Dostu Şişe” ile raflara taşıdı.
Sürdürülebilirlik misyonu doğrultusunda sadece plastik azaltma ve geri dönüşümle sınırlı kalmayan Metro Türkiye, tek kullanımlık ürünlere alternatif olacak yüzde 100 geri dönüştürülebilir, kompostlanabilir veya tekrar kullanılabilir kendi markalı eserlerin oranını artırma hedefine ulaştı. plastik eserler, 2022 prestijiyle 2023’te yüzde 55’e ulaştı. 2025 yılının prestiji ile Metro markalı çalışmaların yanı sıra tedarikçi markalı tüm çalışmalarda tek kullanımlık plastiğe alternatif malzemelerin kullanılması hedeflenmektedir.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı